Za pośrednictwem aplikacji Donateo klienci sklepów Carrefour przekazali łącznie ponad 500 tys. na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej. Celem jest niesienie pomocy osobom pokrzywdzonym w wyniku wojny w Ukrainie. Teraz w ten sam sposób będzie można wesprzeć program PAH „Pajacyk”, który skupia się na dożywianiu dzieci w szkołach i zapewnieniu im wsparcia psychologicznego, a także pomoc humanitarną świadczoną przez PAH na całym świecie. Zbiórka potrwa do końca stycznia 2023 r.

W lipcu br. do sklepów sieci Carrefour wdrożono aplikację Donateo, która pozwala na przekazanie mikrodatku na cele charytatywne przy okazji bezgotówkowych płatności za zakupy. Beneficjentem zbiórki jest Polska Akcja Humanitarna. W ten sposób zebrano łącznie ponad 500 tys. zł., które wpłynęły bezpośrednio na konto bankowe organizacji. Środki pozwoliły na udzielenie pomocy humanitarnej ofiarom działań wojennych w Ukrainie.

– Pomoc humanitarna to maraton, a nie sprint. W praktyce oznacza to, że aby takie organizacje jak Polska Akcja Humanitarna mogły działać i pomagać ludziom w kryzysie humanitarnym, potrzebne są pieniądze. Dzięki współpracy z Carrefourem i Donateo pomogliśmy osobom poszkodowanym przez wojnę w Ukrainie. Z zebranych podczas zbiórki pieniędzy mogliśmy zakupić żywność, artykuły spożywcze czy odbudowywać domy, a nasza pomoc dotarła do blisko 300 tys. osób – tłumaczy Rafał Grzelewski, szef zespołu Komunikacji i Fundraisingu Polskiej Akcji Humanitarnej.

Teraz za pośrednictwem mikrodonacji bezgotówkowych można wesprzeć inne działania Polskiej Akcji Humanitarnej. Mowa o programie „Pajacyk”, który realizowany jest od 24 lat. Jego celem jest zapewnienie dzieciom i młodzieży codziennych, pełnowartościowych posiłków. W 2021 r. inicjatywa została poszerzona o pomoc psychologiczną. Zakończenie zbiórki na działania pomocowe PAH w Polsce i na świecie zaplanowano na koniec grudnia br., kiedy to PAH będzie świętować 30-lecie swojego istnienia.

– Zawsze myśląc o organizacjach pomocowych, musimy pamiętać, że ich istnienie w dużej mierze zależy od nas. Jednym ze sposobów przekazywania datków są mikrodonacje bezgotówkowe, które pozwalają na realizację wsparcia drobną kwotą. Cieszymy się, że klienci sklepów Carrefour chętnie korzystają z tego rozwiązania i coraz częściej decydują się na cykliczne wsparcie tego samego celu, czego dowodem jest zebrana suma. Liczymy, że dzięki ich ofiarności równie imponującą kwotę uda się zgromadzić na rzecz programu „Pajacyk” – mówi Krzysztof Adamski, CEO BetterPOS i pomysłodawca Donateo.

Rozwiązanie Donateo wykorzystuje istniejącą infrastrukturę płatniczą działającą w ponad 900 sklepach sieci Carrefour. W przypadku bezgotówkowej płatności za zakupy na ekranie pojawia się pytanie o chęć wsparcia konkretnego celu kwotą 2 zł. Po zaakceptowaniu darczyńca otrzymuje odrębne potwierdzenie niefiskalne. Operacja odzwierciedlona jest także na koncie bankowym. Co istotne, pieniądze trafiają bezpośrednio na konto wspartej fundacji.

– Donateo oferuje przejrzystość, która jest kluczem do udanej zbiórki. Nasi darczyńcy mogą bez problemu zweryfikować beneficjenta swojej wpłaty. Drobna kwota pozwala na spełnienie dobrego uczynku bez obciążania domowego budżetu. Małe gesty mają wielkie znaczenie. Wynik, jaki razem osiągnęliśmy na rzecz PAH, jest imponujący – mówi Grzegorz Wazowicz, Menedżer Działu Usług Finansowych, Handlowych i Projektów Specjalnych, Carrefour Polska.

Partnerem merytorycznym w zakresie wdrożenia w Carrefour jest Fundacja Polska Bezgotówkowa, która wspiera promocję systemu mikrodonacji Donateo. Partnerstwo technologiczne zapewnia natomiast Exorigo-Upos.

Donateo to platforma fundraisingu cyfrowego wprowadzająca innowacje technologiczne w zakresie płatności bezgotówkowych do sektora zbiórek charytatywnych. Powstała jako fintechowy projekt Krzysztofa Adamskiego, założyciela BetterPOS. Oferowane przez platformę rozwiązania to m.in. e-skarbonki i datkomaty stacjonarne. Od kilku miesięcy Donateo, za pośrednictwem swojej aplikacji, wdraża mikrodonacje bezgotówkowe do punktów retail w Polsce.